The Daily Telegraph (Sydney)

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Daily Telegraph
The Daily Telegraph (Australian newspaper) front page.jpg
Cover of The Daily Telegraph (26 May 2016), occupied by a story on David Feeney, during the 2016 federal election campaign.
TypeDaily newspaper
Owner(s)Nationwide News
(News Corp Australia)
EditorBen English
  • 1879 (as The Daily Telegraph)
  • 1990 (merger with The Daily Mirror as The Daily Telegraph-Mirror)
  • 1990 (as The Daily Telegraph)
Headquarters2 Holt Street, Surry Hills, Sydney
  • 280,731 (weekdays)
  • 265,711 (Saturday)
(as of 2013–14 financial year)
  • 1,191,000 (weekdays)
  • 909,000 (Saturday)

The Daily Telegraph, also nicknamed The Tele, is an Australian tabloid newspaper[2] published in Sydney, New South Wales by News Corp Australia. It is published Monday through Saturday and is available throughout Sydney, across most of regional and remote New South Wales, the Australian Capital Territory and South East Queensland.

Amongst those ranked by Nielsen, the Telegraph's website is the sixth most popular Australian news website with a unique monthly audience of 2,841,381 readers.[3]


Founded in 1879,[4] The Daily Telegraph ran as a broadsheet until 1927, when it switched to a tabloid format. The paper returned to a broadsheet format in 1931, but paper restrictions during the Second World War saw it return to tabloid format in 1942.[5] From 1936 until its sale to Rupert Murdoch's News Limited in 1972, the Telegraph was owned by Sir Frank Packer's Australian Consolidated Press.[6]

In February 1957, Prime Minister Robert Menzies barred Telegraph correspondents from his press conferences because the paper had been critical of his policies.[7]

In October 1990, at the same time as a merger took place between its Melbourne sister papers The Sun News-Pictorial and The Herald, the Telegraph merged with its afternoon sister paper The Daily Mirror to form The Daily Telegraph-Mirror with morning and afternoon editions.[8] The new paper continued in this vein until January 1996, when its name reverted to The Daily Telegraph. The paper continued morning and afternoon editions until January 2002, when the afternoon edition was discontinued.

The circulation of the Telegraph during the June quarter 2013 was 310,724 on weekdays,[9] the largest of a Sydney newspaper. In the 2013-14 financial year it decreased 9.65% to 280,731.[10][11] In the financial year ending June 2019, the Mon-Fri readership of the Daily Telegraph declined 10.9%. The Saturday readership declined by 19.3%. [12]

Breaches of media ethics in coverage of LGBTI people[]

On 9 June 2021, Sydney University researcher Dr Alexandra Garcia published a corpus linguistics analysis of reporting about LGBTI Australians by the Daily Telegraph and affiliated Newscorp mastheads, Herald Sun, and The Australian. [13] Following an analysis of more than one million published words, Dr Garcia concluded that Daily Telegraph and its associated publications covered transgender people and issues substantially more than any other organization and the coverage was overwhelmingly negative, with more than 90% of articles representing transgender Australians in a strongly negative light. The research found that the publication of Advisory Guidelines by the Australian Press Council had not improved the standard of reporting, with most reports and columns being characterized by fear-mongering, misrepresentation of medical science, divisive rhetoric, derogatory language, and suppression and under-representation of the voice of transgender people. One commentator suggested that reporting standards amounted to “outright bombardment of harassment” targeted at transgender Australians, with unethical reports also being exploited by extreme right-wing groups to mobilize hate against minorities. A few days later, the Daily Telegraph published an opinion article by editor James Campbell calling transgender Australians a “fad” that “most of us disagree with”, and accusing them of an “Orwellian” erosion of “free speech”. No column space was given to any transgender Australian. [14] Around the same time that Sydney University published its analysis, Dr Ada Chugg of Melbourne University published research showing the impact of societal discrimination and prejudice on transgender Australians. She found that the unemployment rate amongst transgender Australians was three times the national rate, that more than 68% of transgender Australians experienced physical and verbal assault, and 43% had attempted suicide as a result of social marginalisation. [15]

The analysis followed similar work by LGBTI rights watchdog, Rainbow Rights Watch, in 2017, which analysed more than 8 million published words which found that reporting in Australian press publications Daily Telegraph, Herald Sun, and The Australian were calculated to inflame fear, uncertainty, and confusion about transgender people and issues, and that the Australian Press Council was ineffectual at upholding long term balance and good media ethics. [16]

Gratuitous Emphasis on LGBTI Status[]

On 21 October 2020, the Daily Telegraph published a prominent front page article about the parole of a convicted serial killer who had undergone a gender transition whilst in custody. The article employed the headlines "Killer's Sex Change Farce", "Fiend's Sex Op on You", and "Serial Killer Wants Medicare Gender Change" in the online version.[17] The article reported the opinion that the provision of medical care to the offender "is disgusting". The offender's gender transition was not a contributing factor to the Court's decision to parole the individual and the article disclosed no public interest the sensationl references to the person's personal medical diagnosis and treatment plan. On 28 July 2021, following a nine month investigation, the Australian Press Council found that the report breached its media ethics standards of practice because "there was no public interest in diminishing the person's request for gender affirming surgery."[18]

Opinion Column containing pejorative term 'faggot'[]

On 2 May 2019, the Daily Telegraph published an article about a US case of a teacher who refused to use the appropriate pronouns for a transgender student. The article prominently incorporated a video with the word 'faggot' appearing twice, once in capitalised letters. The thumbnail for the video also prominently incorporated the word 'faggot'.[19] On 17 September 2019, following an investigation spanning 16 months, the Australian Press Council found in Adjudication #1785 that "the word 'faggot' is most used as a pejorative term to describe gay men". The Council also found that the inclusion of the word could reasonably be read as "demeaning and mocking of gay men ... and others with diverse sexual orientation, gender identity, or sex characteristics".[20]

Reporting on transgender woman accused of violence found to be prejudicial[]

On January 7 2017 Evie Amati, a transgender woman, attacked customers of a 7-Eleven in Enmore, Sydney with an axe. Four days later, an article written by journalist Tim Blair was published on The Daily Telegraph's website. The article was headlined "Allegedly Axie Evie" and referred to Ms Amati as a "tranny" who had been "chopped herself" and as a "previous he [...] who used to be known as Karl."[21]

In September 2018, the NSW Civil and Administrative Tribunal considered whether the article constituted unlawful vilification through its "gratuitous references to", and "ridicule of" the woman's transgender status.[22] The Tribunal found that the Daily Telegraph published the article with "apparent disregard for the injurious effect it might have on transgender people". The Tribunal also held that "it is evident that [the journalist] was seeking to make fun of Ms Amati and probably transgender people more generally", and that the "attempt at humour was in poor taste and completely devoid of empathy or sensitivity".The Tribunal also held that the article "contributes to the perpetration and perpetuation of demeaning negative stereotypes and a lack of acceptance of transgender people within the community". The Tribunal ultimately concluded that, whilst "close to the line", the article did not reach the threshold for vilification.[22]

Lawyer Michael Bradley wrote an analysis of the case for political news website Crikey, arguing that the publication of such articles should not be unlawful, but instead that the Daily Telegraph should have sufficient social responsibility to cease publishing the author's "recklessly hurtful attempts at wit – because he did, and does, harm".[23]

As of September 2018, the article has been removed from the website of the Daily Telegraph and replaced with a notice stating "This article is no longer available."[24]

On 18 October 2019, after an investigation spanning 1,011 days, the Australian Press Council concluded that the article breached its Statement of General Principles.

Infographic stating youth homosexuality was a sickness found to be prejudicial[]

On 12 July 2017, the Daily Telegraph published an article headlined "Fat Chance Of Being Healthy" in print. The article was syndicated online under the headline "Junk food, alcohol and drugs are fuelling health crisis in young adults".[25][verification needed] The article contained an infographic that canvassed social health concerns, such as alcohol usage, obesity, and drug dependency, for which "Young Aussies have only themselves to blame". The infographic included "same sex attraction" among the condemnable health problems it canvassed.

A number of LGBTI Australians complained that the article was prejudicial, saying that sexual orientation is neither a choice nor a medical problem, and such coverage contributes to prejudice, shame and suicide risk for young same-sex attracted people.[26][27] The 'blameworthiness' implicit in the headline was alleged to perpetuate negative stereotypes about gay children. The article drew condemnation from the ABC's Media Watch,[28] Sydney radio station 2 DAY FM, Pedestrian TV, and Junkee.[29]

Chris Dore, the publication's Chief Editor, responded to the criticism from the Daily Telegraph's social media accounts, saying the story had been "misinterpreted" and that it "in no way suggests, or intends to suggest, that same-sex relationships are unhealthy. There is no judgement expressed at all in the story other than diet."

The press regulator, the Australian Press Council, was asked to consider whether the article complied with its Statement of General Principles. The Council concluded its investigations five months later. It upheld the complaint, saying "the reference to ill health and blame in the headlines, with the statistic about same-sex attraction displayed among factors such as obesity and drug use, suggested same-sex attraction is unhealthy and blameworthy. As a result, the article caused substantial offence, distress, prejudice and risk to public health and safety, and there was no public interest justifying this."[30]

The Daily Telegraph was further sanctioned by the Australian Press Council for failing to comply with the requirements around publication of adjudication findings. The Press Council required the publisher to republish the print component of the adjudication as it was not fully compliant with its requirements in the first instance. The reprint was published on 24 January 2018. The Daily Telegraph claimed that "nothing sinister had occurred [in the non-compliance]", and blamed the misdemeanour on a production error.[31]

Reporting about Australian Defence Force LGBTI Inclusion Guide found to be misleading[]

The Australian press regulator, the Australian Press Council, concluded on 13 May 2019 that an article published by the Daily Telegraph about an Australian Defence Force "LGBTI Diversity and Inclusion Guide" breached its General Principles because the report was inaccurate and misleading.[32] The report's headline was found to have misled readers into believing that the Australian Defence Force had banned service members from using the terms "he" and "she" out of concern for the sensitivities of gender diverse service members.

Interview discussing transgender children that was found to be misleading[]

On 12 June 2019, the Australian Press Council concluded a 14 month investigation into an article and associated podcast published by the Daily Telegraph about transgender children. It concluded that the article breached its General Principles because factual claims about medical efficacy were likely to be misleading.[33] The impugned material concerned an interview in April 2018 between columnist Miranda Devine and Ryan T. Anderson of the conservative American think-tank, the Heritage Foundation. The material substantially focused on medical care for transgender children and adolescents, and claimed that there exists "no evidence that these hormones are safe to be used on kids, no evidence of any reduction in self-harm or suicide".[34]

At the time, gender affirming treatments were already considered medically necessary and highly effective by a significant number of eminent medical associations, including the American Medical Association,[35] the World Health Organisation, the World Medical Association,[36] the American Academy of Pediatricians,[37] the International Endocrine Society,[citation needed] the World Professional Association for Transgender Health,[38] the American Psychological Association,[39] American Psychiatric Association,[citation needed] the American Academy of Family Physicians,[40] the Australian and New Zealand Professional Association for Transgender Health,[41] the Royal Children's Hospital, the Australian Psychiatric Association, the American Psychiatric Association,[citation needed] and the Royal Australian College of General Practitioners.[42]

Opinion column on transgender children found to be misleading[]

The Australian Press Council sanctioned a further article by columnist Miranda Devine about Australian transgender children, headlined "What madness can justify mutilating our children?"[43] The piece referred to medical procedures for gender transition as "mutilation", "child surgical abuse" and a "monstrous assault on adolescents' developing bodies". The article also cited the opinion of a Sydney pediatrician who has never treated gender dysphoria, performed no original research into its cause or treatment, and who has appeared previously in presentations hosted by the Australian Christian Lobby on the subject of medical care for transgender adolescents. The article did not cross-reference those opinions against eminent medical bodies or contemporary standards of practice as recommended in the Press Council's Advisory Guide.[44]

The Australian Press Council concluded in June 2019 that the article breached its Standards of Practice. It held that the claim of "no evidence that changing sex will reduce the incidence of self-harm or suicide or lessen the impact of other associated mental states" was misleading and expressed in such absolute terms as to be inaccurate.[33]

The ABC's Media Watch criticised the publication for "lack of balance" and for putting religious and political motivations ahead of truth, balanced facts and the public interest in evidence-based medical care.[45]

Other controversies[]

A 2013 poll conducted by Essential Research found that the Telegraph was Australia's least-trusted major newspaper, with 49% of respondents citing "a lot of" or "some" trust in the paper.[46][47]

Geoffrey Rush defamation[]

On 30 November 2017, the Daily Telegraph published a front page article, headlined "King Leer", alleging that actor Geoffrey Rush had acted inappropriately towards an actress. during rehearsals for the Sydney Theatre Company's 2015–2016 production of King Lear. The article featured an image of Rush shirtless and in white makeup.

Rush denied the incidents, and said his career had been "irreparably damaged" by the newspaper's untrue reports. It subsequently came to light that the Daily Telegraph did not interview the female actor concerned and provided only a bare few hours for Rush to respond to the serious allegations. Rush filed proceedings on 8 December 2017 in the Federal Court of Australia for defamation against the publisher of the Daily Telegraph, saying the publisher "made false, pejorative and demeaning claims, splattering them with unrelenting bombast on its front pages".

The defamation claim was upheld on 11 April, on the grounds that the Telegraph failed to prove the truth of its allegations. Rush was awarded $850,000, with further damages for the actor's economic losses to be determined later. He said that the female actor was needlessly "dragged into the spotlight by the actions" of the Daily Telegraph. Despite the damaging judgement, the Telegraph stood behind the article's journalist, Jonathon Moran.

Tony Zoef defamation[]

On 22 August 2013, the Daily Telegraph published an article headlined "Tailor’s alter ego as a gunrunner". The article referred to an individual who was known to Sutherland Shire locals as a "friendly tailor who spends his days altering their clothes". The article claimed that the individual was "alleged" by police to be "the mastermind behind a haul of military-grade weapons smuggled into Australia".[48]

The article mistakenly attributed the alleged crimes to the wrong individual, who subsequently filed a complaint of defamation in the New South Wales Discrict Court. In the first instance, the Court found that, despite the serious errors in the article, the publisher's defence based on a prior offer of amends should prevail.[49]

On appeal, the Supreme Court of NSW upheld the complaint of defamation. It held that, "Taking into account the seriousness of the defamatory imputations and the significant hurt they caused the appellant, the damage to his business as a tailor, the unequal prominence the respondent afforded to the proposed correction and apology and their resultant inadequacy, the modest monetary component of the offer, and the likelihood of the proceedings being successful, the offer of amends was not reasonable." [50] The Court awarded a sum of $150,000 to the complainant.

John Brogden allegations[]

The Telegraph was widely criticised for its coverage of former New South Wales Liberal leader John Brogden. After Brogden resigned in 2005, the newspaper ran a front-page headline, "Brogden's Sordid Past: Disgraced Liberal leader damned by secret shame file", detailing past allegations of misconduct by Brogden. The following day, Brogden attempted suicide at his electoral office.

Rodney Tiffen, an academic at the University of Sydney, described the newspaper's coverage as an example of "hyena journalism", judging Brogden's personal life to be off limits following his withdrawal from public life.[51]

Editor David Penberthy claimed that his source was from inside the Liberal Party and that none of the events would have happened if no one leaked from inside the party.[52]

Mount Druitt High School[]

On 8 January 1997, the Telegraph published the headline "The class we failed" concerning the Year 12 class at Mount Druitt High School in outer Western Sydney in which no student scored a Tertiary Entrance Rank (TER) above 50 (the maximum possible rank is 99.95). Although the article made clear that the newspaper believed that the state had failed the students, many accused the Telegraph of branding the students themselves as failures and showing a full year photo identifying students.

The story led to a renewed focus on the quality of public schools in Western Sydney and precipitated several reviews of schooling in the area.[53] But for many, the headline highlighted problems with interpreting Higher School Certificate results and the accompanying TER.[54]

The students successfully sued the newspaper in the Supreme Court for defamation. The Telegraph subsequently apologised and settled for damages out of court.[55] The published apology stated:

In that story The Daily Telegraph suggested, among other things, that the students in the class of 1996 failed their HSC. This is wrong and The Daily Telegraph withdraws any such suggestion. The Daily Telegraph also withdraws any suggestion that those students acted without discipline or commitment in their HSC studies. The students in the HSC class of 1996 successfully completed their HSC and contrary to the suggestions in the original article many of those students performed very well scoring high marks in the HSC. The Daily Telegraph apologises to each student in the class of 1996 at Mt Druitt. It also apologises to their parents and friends for all the hurt, harm and suffering it has caused them.[55]

Later, criticising defamation laws, News Limited CEO John Hartigan said that

The words in the story pointed to deep-seated problems within the education system, but a barrister convinced the jury that, regardless of the words before him, what we really meant to say was that the entire class was too stupid to pass the HSC.[56]

Call centres in India[]

In October 2006, The Telegraph claimed in a front-page article that Australia and New Zealand Banking Group were using call centres in Bangalore, India. The paper even sent a journalist to Bangalore, Luke McIlveen, and a photographer to verify this claim.[57] ANZ denied the claim, stating that they do not employ overseas call centre staff in India.[58] Subsequently, ANZ pulled all of its advertising from News Limited, including Foxtel and News website, which amounted to $4–5 million, about 10% of ANZ's advertising budget.[58]

In assuming blame, David Penberthy, editor-in-chief of News Limited, defended McIlveen.[59][permanent dead link]

Allegations of plagiarism[]

In 2002, former Telegraph journalist, Matt Sun, was accused of plagiarism by the TV program Media Watch.[60][61] Editor at the time, Campbell Reid, responded by accusing Media Watch's host of having a conflict of interest that "destroyed the credibility of any judgement he could pass on the ethics and standards of others in the media".[62][permanent dead link]

Press Council complaint regarding Greens article[]

In May 2011, The Telegraph published an article making an assertion about the Australian Greens which subsequently prompted a complaint to the Australian Press Council. The article asserted that the Greens had managed to "force" the Government to divert money from flood relief, to fund various Green programs. The Press Council upheld the complaint and stated that the assertion was inaccurate and remained uncorrected.[63]

Press Council complaint regarding series of misleading NBN articles[]

In June and July 2011, The Telegraph published a series of articles about the National Broadband Network. These articles triggered a complaint to the Australian Press Council, alleging that they were factually incorrect, unbalanced and misleading. In December 2011, the Press Council upheld the complaints on all three articles, forcing the Telegraph to publish the adjudication.[64][65] The Council also published the following statement in regards to the issue:

The Council expressed concern that within a short period of time three articles on the same theme contained inaccurate or misleading assertions. It considers that this sequence of errors should not have occurred and that they should have been corrected promptly and adequately when brought to the newspaper's attention.[66]

Press Council complaint regarding Mark Latham article (Sunday Telegraph)[]

In December 2011, The Sunday Telegraph published two articles about former Labor leader Mark Latham and an alleged argument he had with his child's swimming teacher. Mr Latham complained to the Australian Press Council that there was a conflict of interest which should have been disclosed as the reporter was the daughter of one of the swim teachers at the school. Mr Latham also complained that the articles breached the privacy of his family, especially his young children, and were not in the public interest. The Press Council upheld the complaint and published the following statement (extract only):

The Council emphasises that in accordance with generally recognised principles a conflict of interest exists where there is a reasonable possibility that the conflict will affect a reporter's impartiality, irrespective of whether it actually does so. Accordingly, this aspect of the complaint is upheld.

The Council also found that there had been an "unreasonable intrusion on the children's privacy" and upheld that aspect of the complaint.[67]

Press Council complaint regarding asylum seeker article[]

In November 2011, The Telegraph published an article about asylum seekers with the front-page heading "OPEN THE FLOODGATES – Exclusive: Thousands of boat people to invade NSW". Another headline stated "Detainee Deluge for Sydney". This prompted a complaint to the Australian Press Council, which was upheld. The Press Council published the following statement (extract only):

The Press Council has concluded that use of the word "invade" was gravely inaccurate, unfair and offensive because of its clear connotations of forceful occupation. Accordingly, the complaint is upheld on this ground for what the Council regards as an especially serious breach of its principles. The Council has concluded that use of the words "open the floodgates" and "deluge" were inaccurate and unfair. Even the intake levels claimed in the article could not reasonably be described as having such an extreme impact on suburban Sydney, and nothing quoted from the briefing note asserted government fears of inability to cope.[68]

Press Council complaint regarding series of Clover Moore articles[]

Throughout 2011, The Telegraph published 17 articles about Sydney Lord Mayor and MP Clover Moore. The articles prompted a complaint to the Australian Press Council. The complainant argued that the articles provided unbalanced coverage and that many of the headlines and phrases were opinion rather than fact. The Press Council upheld the complaint in part and published the following statement (extract only):

The Council has concluded that the headlines mentioned above breached [the Council's] principles because they expressed the newspaper's opinions rather than being a summary of facts reported in the accompanying news story. The inclusion in a news story of words such as "crazy council policies", "junket" and "diva-like list of demands" which were not attributed to any sources also failed to separate fact from opinion. Accordingly, the complaint is upheld on these grounds.[69]

This adjudication marked the fourth complaint to have been upheld against The Daily Telegraph under the editorship of Paul Whittaker, since commencing the role in April 2011.[70]

Photoshopping of Mike Carlton onto Boston bombing victim[]

Following the resignation of Fairfax commentator Mike Carlton, The Daily Telegraph published a 2-page spread attacking Carlton and competing newspaper the Sydney Morning Herald. The spread included a composited image of Boston Marathon bombing victim James Costello, with Mr Carlton's face and wearing an Arab headdress. The photoshopped image portrayed Carlton "escaping Gaza". The image manipulation drew widespread criticism on social media, and forced the editor to apologise, saying he was unaware of the origin of the image.[71]


On Sundays, its counterpart is The Sunday Telegraph.

Its Melbourne counterparts are the Herald Sun and Sunday Herald Sun. In Brisbane, it is linked with The Courier-Mail and The Sunday Mail, in Adelaide, The Advertiser and Sunday Mail, in Hobart, The Mercury and The Sunday Tasmanian, in Darwin, The Northern Territory News and Sunday Territorian.

Political stance[]

The Daily Telegraph has traditionally been opposed to the Australian Labor Party, and is often a supporter of the Liberal Party of Australia. A 2013 front-page headline said of the second Rudd Government "Finally, you now have the chance to kick this mob out" and "Australia Needs Tony".[72][73] The paper's high-profile columnists are predominantly conservative.

A Roy Morgan media credibility survey found that 40% of journalists viewed News Limited newspapers as Australia's most partisan media outlet, ahead of the Australian Broadcasting Corporation on 25%. The survey found that readers took a generally dim view of journalists. In response to the question "Which newspapers do you believe do not accurately and fairly report the news?", the Daily Telegraph came third (9%) behind the Herald Sun (11%) and "All of them" (16%).[74]

At the 2007 Australian federal election The Daily Telegraph for only the second time endorsed the Australian Labor Party. At the 2010 Australian federal election the newspaper endorsed the Coalition and Tony Abbott. In the 2013 election, the Daily Telegraph ran 177 stories that were pro-Coalition and 11 stories that leaned the other way.[75] During both the 2016 and 2019 Australian federal elections, the Daily Telegraph strongly endorsed prime ministers Malcolm Turnbull and Scott Morrison respectively, both of the Liberal Party, while attacking then-opposition leader Bill Shorten of the Australian Labor Party. The Labor party lost both elections. Continued praise of the Coalition provides consistently high approval ratings for prime minister Scott Morrison, when compared to federal opposition leader Anthony Albanese.



The Telegraph is edited by Ben English. The previous editor was Christopher Dore.[76] Dore's predecessors are Paul Whittaker, Gary Linnell, David Penberthy,[77] Campbell Reid,[77] David Banks,[78] and Col Allan, who served as editor-in-chief at the Murdoch-owned New York Post from 2001 to 2016.

Circulation and readership[]

Readership data from Enhanced Media Metrics Australia October 2018 report shows that the Daily Telegraph has total monthly readership of 4,500,000 people via print and digital, compared to 7,429,000 people for its primary competitor, the Sydney Morning Herald.[79]

The Daily Telegraph's weekday print newspaper circulation fell from 310,724 in June 2013[9] to 221,641 in June 2017.[80] Saturday newspaper circulation fell to 221,996 over the same period.[9]

As of February 2019, third-party web analytics provider Alexa ranked The Daily Telegraph's website as the 343rd most visited website in Australia (down from 90th in July 2015).[81]

See also[]


  1. ^ "Scott Morrison: Australia's conservative pragmatist". BBC. 18 May 2019. Retrieved 7 March 2021.
  2. ^ "About Us". Archived from the original on 5 September 2015.
  3. ^ "Nielsen Digital Content Ratings July 2018 Tagged Rankings".
  4. ^ Clancy, Laurie (2004). "The Media and Cinema". Culture and Customs of Australia. Greenwood Press. p. 126. ISBN 0-313-32169-8.
  5. ^ "Daily Telegraph". Archived from the original on 10 March 2015.
  6. ^ Sharp, Annette (3 August 2012). "The birth of a media empire". Daily Telegraph. Archived from the original on 27 April 2021. Retrieved 27 April 2021.
  7. ^ The Press and the People. London: General Council of the Press. 1956. p. 18.
  8. ^ Sydney's Top Papers Unite Daily Telegraph 4 October 1990 page 1
  9. ^ Jump up to: a b c Knott, Matthew (16 August 2013). "Newspaper circulation results shocker: the contagion edition". Crikey. Private Media. Archived from the original on 6 October 2014. Retrieved 27 August 2013.
  10. ^ Mediaweek August/Enhanced Media Metrics Australia (emma)
  11. ^ "Roy Morgan, EMMA and ABC figures released in August 2014". B&T. Archived from the original on 16 August 2014.
  12. ^ "Australian Newspaper Readership, 12 months to September 2019". Roy Morgan. Retrieved 1 December 2019.
  13. ^ "Comment: Sydney University Corpus Lab on Daily Telegraph Reporting Standards about LGBTI, Dr Garcia, Dr Badge". Sydney Corpus Lab, Sydney University. Retrieved 18 June 2021.
  14. ^ "Campbell, James, "Gender Politics Swamps Left's New Agenda, Daily Telegraph". Daily Telegraph. Retrieved 20 June 2021.
  15. ^ "Chugg, Dr Ada, "Why Have Nearly Half of Transgender Australians Attempted Suicide, Melbourne University". Melbourne University. Retrieved 18 June 2021.
  16. ^ ""Translating Transphobia", Rainbow Rights Watch, 2017" (PDF). SBS. Retrieved 18 June 2021.
  17. ^ "Daily Telegraph Article Containing Pejorative Reference to Offender's LGBTI Status". Daily Telegraph. 5 August 2021. Retrieved 5 August 2021.
  18. ^ "Australian Press Council Adjudication 1801". Australian Press Council. 5 August 2021. Retrieved 5 August 2021.
  19. ^ "Daily Telegraph Article about Transgender Student". Daily Telegraph. 12 July 2017. Retrieved 17 September 2020.
  20. ^ "Adjudication Number 1785". Australian Press Council. 12 July 2017. Retrieved 17 September 2020.
  21. ^ "DLH v Nationwide News Pty Ltd (No 2) - NSW Caselaw". Retrieved 31 August 2021.
  22. ^ Jump up to: a b "DLH v Nationwide News Pty Ltd (No 2)". NSW Caselaw. Retrieved 1 December 2019.
  23. ^ "Why the case against Tim Blair for alleged transgender vilification failed". Crikey. 19 September 2018. Retrieved 1 December 2019.
  24. ^ "Daily Telegraph Blog". Daily Telegraph.
  25. ^ "Junk food, alcohol and drugs are fuelling health crisis in young adults". The Daily Telegraph. Retrieved 1 December 2019.
  26. ^ "Outrage over Daily Telegraph's 'shameful' LGBTI health clanger". QNews. 12 July 2017. Retrieved 1 December 2019.
  27. ^ "Daily Telegraph labels rate of LGBTI-identifying youth a 'health crisis'". Star Observer. 12 July 2017. Retrieved 1 December 2019.
  28. ^ Non apology of the week from the Daily Telegraph, Australian Broadcasting Corporation, 17 July 2017, retrieved 1 December 2019
  29. ^ "The Daily Telegraph Linked Same-Sex Attraction To Bad Health". Junkee. 12 July 2017. Retrieved 1 December 2019.
  30. ^ "Adjudication 1727: The Psychoanalytic Psychotherapy Association of Australasia/The Daily Telegraph (December 2017)". Australian Press Council. Retrieved 1 December 2019.
  31. ^ Kelly, Vivienne (24 January 2018). "News Corp blames 'production error' after Press Council requests ruling against controversial infographic re-printed". Mumbrella. Retrieved 1 December 2019.
  32. ^ "Adjudication 1763: Complainant / The Daily Telegraph (May 2019)". Australian Press Council. Retrieved 1 December 2019.
  33. ^ Jump up to: a b "Adjudication 1757: Complainant / The Daily Telegraph (June 2019)". Australian Press Council. Retrieved 1 December 2019.
  34. ^ "Ryan T. Anderson joins Miranda Devine Live on gender identity". Daily Telegraph. 16 April 2018. Retrieved 1 December 2019.
  35. ^ "Policy Finder". American Medical Association.
  36. ^ "The World Medical Association-WMA Statement on Transgender People". World Medical Association.
  37. ^ "Ensuring Comprehensive Care and Support for Transgender and Gender-Diverse Children and Adolescents" (PDF). Journal of Pediatrics. American Academy of Pediatrics. 142 (4). October 2018. Retrieved 9 June 2021.
  38. ^ "Position Statement on Medical Necessity of Treatment, Sex Reassignment, and Insurance Coverage in the U.S.A." (PDF). World Professional Association for Transgender Health. 21 December 2016. Retrieved 9 June 2021.
  39. ^ "Chapter XII: Public Interest (Part 2)". American Psychological Association. Retrieved 15 November 2020.
  40. ^ "2012 Agenda for the Reference Committee on Advocacy" (PDF). American Academy of Family Physicians. 3 May 2012. Resolution No. 1004. Retrieved 9 June 2021.
  41. ^ "Australian Standards of Care and Treatment Guidelines". Australian and New Zealand Professional Association for Transgender Health. Retrieved 9 June 2021.
  42. ^ "Gender dysphoria". The Royal Australian College of General Practitioners.
  43. ^ "What madness can justify mutilating our children?". The Daily Telegraph. Retrieved 1 December 2019.
  44. ^ "Guideline: Health and medical matters (April 2001)". Australian Press Council. Retrieved 1 December 2019.
  45. ^ Ep 12 - Tele gender beat-up. Media Watch. Australian Broadcasting Corporation. 29 April 2019. Retrieved 1 December 2019.
  46. ^ "Trust in Australian media: Essential Research poll on media". Crikey. Archived from the original on 19 December 2013.
  47. ^ "Trust in media". The Essential Report. Archived from the original on 11 December 2013.
  48. ^ "Info" (PDF). NSW Caselaw. Retrieved 15 November 2020.
  49. ^ Zoef v Nationwide News Pty Limited & Others [2015] NSWDC 232 (16 October 2015), District Court (NSW, Australia)
  50. ^ Zoef v Nationwide News Pty Ltd [2016] NSWCA 283 (18 October 2016)
  51. ^ "The Daily Telegraph, John Brogden and hyena journalism". The National Forum. Archived from the original on 3 March 2016. Retrieved 9 June 2021.
  52. ^ "Editor rejects attack over Brogden coverage". ABC News Online. 31 August 2005. Archived from the original on 20 April 2008.
  53. ^ "22: Chapter 4: Impact of the Restructuring of Public Education in NSW since 1988". New South Wales Public Education Inquiry, Second Report. Archived from the original on 28 September 2007.
  54. ^ "Policy Spring (Sept–Nov) 1998". Archived from the original on 10 October 2009.
  55. ^ Jump up to: a b Carr, Kerri (November 2000). "Telegraph apologises to Mt Druitt students". Education Online. New South Wales Teachers Federation. Archived from the original on 12 March 2007.
  56. ^ "Press freedom under attack". Archived from the original on 12 October 2006.
  57. ^ "Bad Line For Bangalore". Archived 4 March 2016 at the Wayback Machine Media Watch (16 October 2006)
  58. ^ Jump up to: a b "ANZ's call centres in Australia and here to stay" (PDF) (Press release). ANZ. 10 October 2006. Archived from the original (PDF) on 5 March 2016.
  59. ^ "The Age of disbelief", The Australian
  60. ^ "Armed Holdup". Media Watch. Australian Broadcasting Corporation. 17 June 2002. Archived from the original on 4 March 2016.
  61. ^ "Campbell Reid's Standards". Media Watch. Australian Broadcasting Corporation. 27 May 2002. Archived from the original on 5 March 2016.
  62. ^ "Media Watch". Australian Broadcasting Corporation. Archived from the original on 7 February 2016.
  63. ^ "Adjudication No. 1506: The Australian Greens/The Daily Telegraph (September 2011)". Australian Press Council. 23 September 2011. Archived from the original on 9 September 2015.
  64. ^ Winterford, Brett (23 December 2011). "Press Council finds News Limited misled over NBN". IT News Australia. Archived from the original on 7 January 2012. Retrieved 29 December 2011.
  65. ^ Nayantara, Mallya (24 December 2011). "Daily Telegraph repeatedly wrong in NBN reports". Delimiter. Retrieved 29 December 2011.
  66. ^ "Adjudiciation No. 1515: Jamie Benaud/The Daily Telegraph (December 2011)". Australian Press Council. 22 December 2011. Archived from the original on 9 September 2015. Retrieved 29 December 2011.
  67. ^ "Adjudication No. 1531: Mark Latham/The Sunday Telegraph (May 2012)". Australian Press Council. 21 May 2012. Archived from the original on 9 September 2015. Retrieved 29 December 2011.
  68. ^ "Adjudication No. 1536: Anna Krjatian/The Daily Telegraph (May 2012)". Australian Press Council. 5 June 2012. Archived from the original on 9 September 2015.
  69. ^ "Adjudication No. 1537: Stephen Pate/The Daily Telegraph (June 2012)". Australian Press Council. 6 June 2012. Archived from the original on 9 September 2015.
  70. ^ "A new editor for the Daily Telegraph – Paul Whittaker" Archived 12 November 2012 at the Wayback Machine, The Daily Telegraph (Australia)
  71. ^ Amanda Meade. "Daily Telegraph sorry for using Boston bombing image to mock Mike Carlton". the Guardian. Archived from the original on 21 December 2016.
  72. ^ "Media Watch: One voice, many mastheads (05/08/2013)". Archived from the original on 31 May 2015.
  73. ^ "Daily Telegraph 'Kick This Mob Out' front page draws Press Council complaints". The Sydney Morning Herald. Archived from the original on 2 June 2015.
  74. ^ "10,13_tr66_media" (PDF). Archived from the original (PDF) on 22 October 2006.
  75. ^ "Media Watch: The Turnbull takeover (21/09/2015)". Archived from the original on 23 September 2015.
  76. ^ Carne, Lucy (2 December 2015). "Chris Dore appointed new editor of The Daily Telegraph as Paul Whittaker becomes editor-in-chief of The Australian". Archived from the original on 9 March 2017. Retrieved 9 June 2021.
  77. ^ Jump up to: a b AAP (1 April 2005). "New editor for Daily Telegraph". Sydney Morning Herald. Archived from the original on 24 September 2015.
  78. ^ "Banksy's Blog: About David Banks". Archived from the original on 27 April 2009. Retrieved 8 May 2018.
  79. ^ "AUSTRALIAN NEWS MEDIA TOTAL AUDIENCE REPORT" (PDF). 2018. Archived from the original (PDF) on 14 February 2019. Retrieved 15 November 2020.
  80. ^ Samios, Zoe (22 August 2017). "Half yearly circulation audit sees most newspapers suffer 10% declines while Sunday Telegraph falls below 400,000". Mumbrella.
  81. ^ " Site Overview". Alexa. Archived from the original on 9 September 2015. Retrieved 30 July 2015.
Retrieved from ""